**SnowDecK**
[Regelj]
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
[Snowboard]
 
[Duma]
 
[Kv. esemny]
 

[Ltszm]
Induls: 2005-02-01
 
[Naptr]
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
[Hello]
 
Trkkk

- NOSE/TAIL ROLL: A deszka orrn vagy vgn vgrehajtott 180o-os (fl) fordulat. Amelyik rszn a deszka forogni fog, az ahhoz kzelebb lv lbat terheljk, a msikat pedig hzzuk fel a hrl.

- BS 360: Viszonylag knny backside-ba forogni a 360-at, mivel indtsa knnyed s rkezsnl mr korn megltod az rkezt, s felkszlhetsz a tkletes rkezshez.
1. Ne izguld tl ezt a trkkt, mivel nem nehz, s ha grcslsz mg rosszul is fog kinzni.
2. Btran engedd r az ugratra, (amin mr remlhetleg azrt ugrottl pr egyeneset, hogy tudd, mekkort kell szllni a biztonsgos rkezshez) s mikor elred az vet, ljtosan kezdj el a vlladdal befel, azaz az ugrat fel fordulni s slyodat tedd a lbujj lre.
3. Mikor az v vgnl vagy poppolj el, s indtsd el a forgst akkora impulzussal, amekkorval szksges (nagy ugratnl kevesebbel, kisebbnl tbbel).
4. A lnyeg, hogy a fejed viszi a forgst, gyhogy fontos merre nzel. Szval miutn elnztl a vllad felett, trekedj arra, hogy mielbb megpillantsd az rkezt.
5. Ha a levegben vagy mr, lgy kompakt, als- s felstested ne ljen kln letet, egytt forogjanak.
6. Grebbeld a dekket! A legszebb szerintem az indy, tail s nose. De ott fogod, ahol jl esik!
7. rkezd be a trkkt, majd ha nagyon megy, tanuld meg switch-ben is.

- FS LIPSIDE TO FAKIE:

1. Elfelttelek:

Nhny dolog, amit vgnod kell, hogy elkezd gyakorolni a fs lipslide-ot!
Ollie
Frontside 180 ollie
Frontside 50-50
Backside boardslide

2. A sebessg:

A lipslide-okhoz kicsit gyorsabban kell haladni, mint pl. egy boardslide-hoz, mivel a hts lbunk kerl a korlt fl s ez magasabb ollie-t ignyel. Termszetesen arra is vigyzz, nehogy tlsgosan magasrl rkezz a korltra, mert gy nehezebb megtartani az egyenslyt.

3. A felugrs:

A bal oldalrl kzeltsd meg a korltot (regular), gy, mintha fs 50-50-t akarnl csszni, csak ppen a korltra egy fs 90-nel kell rrkezned. Figyelj arra, hogy a tail nehogy beakadjon.

4. A csszs:

Ha tudsz bs boardslide-ot vagy fs tailslide-ot, akkor az egyensllyal nem lehet gond. Trekedj arra, hogy a lap gy rjen a korlthoz, hogy mindkt le egyenl terhelst kapjon, s vgig a korlt fltt maradj rogyasztott trddel. Kisebb felugrsi pontatlansgokat oldalirnyban gy tudsz korriglni, hogy jobban dlsz a tail-re vagy a nose-ra...

5. A leszeds:

A legknnyebb, amikor tovbbfordtod fakie-be, hiszen ehhez elg, ha vgig merlegesen tartod a testedet a korltra, s a vgn szimpln tovbbszeded a deszkd s switchben csszol tovbb.

- OLLIE: Az Elugrs egy nagyon fontos alap elem, a ksbbi komolyabb figurk „kistestvre”. Ez egy grdeszks kifejezs s trkk, aki deszks mlttal rendelkezik annak ez nem okozhat gondot. A gyakorlshoz enyhe nem meredek lejtt vlasszunk. Lapon csszva kezdjk meg a kivitelezst, slypont kzpen, a trdek behajltva. Kell lendlet utn dlj htra s emeld fl az ells lbad, miutn a deszkd orra mr a levegbe kerlt rugaszkodj el a hts lbaddal is a hrl. Amint a deszka felpattan rntsd fel a lapot s tartsd vzszintesen s hzd ssze magad. Ha fl msodpercekre is de mr kezded meghdtani a levegt. A Lerkezs - kinyjtott trdekkel kzelts a hhoz s a trdeiddel tompts a lerkezs energiin. Mindig a deszka hts rsze rjen elszr le aztn pedig az egsz lap. A landols mindig a deszka lapjn trtnjen. Egybknt buks a vge.

- 180 (prgs): Laza hajltott trdekkel kzepes tempoban kzelits az ugrathoz. A ells kezedet s fels testedet forgatsd el a levegben vgzett prgsnek ellenttesen mg a rfuts eltt. Az ugrat elrugaszkodsi pontjrl a deszka lrl ugorj el. A prgs megkezdshez vissza kell forgatnod a kezed s a fels tested amit a lbad kvetni fog. Miutn megfordultl teljesen kezdheted ellenkez irnyban a landolst. A lapjra rkezz kinyjtott lbbakkal, a trdeid behajlitsval tudod tompitani az rkezs erejt. Ne feledd elszr a deszka htulja fogjon havat.

- FRONTSIDE 540: Frontside 540 Nehzsgi szint: 7/10 A flcsben vgrehajtott forgsok kicsit klnbznek az olyanoktl, amelyeket kidob segtsgvel hajtasz vgre. Ha kidobrl nyomatsz egy 360-ast pldul, az gy nz ki, hogy elugrasz, elindulsz elre a levegben, fordulsz hromszzhatvan fokot, aztn arccal elre landolsz. A flcsben ez teljesen mshogy nz ki. Ha 360-at fordulsz a flcsben, akkor switchbe rkezel, vagyis pont ellenttesen, mint amilyen az alapllsod. Ha 540-et csinlsz, akkor nem vltozik az llsod. A flcsben egyarnt lehet frontside s backside forgsokat is csinlni s az sem igazn szmt, hogy a frontside, vagy a backside falrl nyomod az ugrst. Ha Frontside 360-ast csinlsz a frontside falrl (vagyis arrl, amelyik fel rendes alapllsban – teht nem switchben – kzeltesz), az nem valami stlusos. ltalban akkor van csak szksg r, ha a msik falra switchben akarsz felmenni. A flcsben vgrehajtott Frontside 540 tulajdonkppen a kidob segtsgvel vgrehajtott Frontside 360-nak felel meg. Ez a trkk tulajdonkppen a flcsben val prgs egyik alappillre, amit mindenkppen rendesen meg kell tanulnod, mieltt bonyolultabb forgsoknak esel neki.

- MC TWIST: A McTwist-et a snowboard legenda, Mike McGill tallta ki, mg az 1980-as vekben. Nem tartott sokig, mire a flcsben nyomul boarderek rjttek, mekkora trkk ez s kezdtk tvenni. A tovbbfejlesztssel s tkletestssel valsznleg Terje Haakonsen jutott a legtovbb, br Trevor Andrew sincs sokkal lemaradva mgtte. Elmletileg a McTwist nem ms, mint egy Backside 540 invert, a backside falon vgrehajtva. A valsgba azonban ltalban olyan az egsz, mint egy Forward Flip, 180-as fordulattal s grabbel. Ez a trkk valsznleg a legknnyebb az olyan invert tpusak kzl, amelyeket flcsben meg tudsz majd csinlni. A legtbb nehzsget az okozza, hogy a szoksosnl nagyobbat kell ugranod, hogy legyen idd vgigvinni a dolgot. Mieltt megprblod ezt a trkkt, gyakorolj sok backside ugrst, mert ennl valban nagyot kell ugranod ahhoz, hogy az sszes szksges mozdulatot el tudd vgezni, amg a levegben vagy. Els lps – Az elugrs Kzeltsd meg a backside falat (vagyis azt, amelyik fel switchben msz), kzben lazn hajltsd be a trdeidet. A vllaid elre nzzenek, gy erteljesebben tudsz majd fordulni, mikor elhagyod a csvet. Mikor elugrasz, az ell lv kezed indtsd meg orrirnyba, a fejedet pedig fordtsd a farok irnyba (addig, amg a farok a ltteredbe kerl). Mindekzben pedig kezdj el elre fel dlni, abban a pillanatban, ahogyan a lbaiddal kitolod magad a csbl. Msodik lps – A levegben Mikor elhagyod a csvet, mr elre fel kell forognod, mintha front flipet csinlnl, kzben pedig j, ha mr elindtod az 540-es forgst. Ha grabet is szeretnl, akkor a legknnyebb a mute grab (ell lv kz az deszka elejre), mert ettl a megfelel irnyba fogsz fordulni. A grabet annyi ideig tartsd, ameddig csak lehet. Msodik lps – rkezs Egy McTwistbl megrkezni nem tl bonyolult. Br nem ltod hossz ideig az rkezsi helyet, nem valszn, hogy tovbb fogsz menni, mint kellene. Az egyik legfontosabb dolog a landolsnl, hogy prblj meg minl magasabban fldet (illetve csvet) rni, gy nem fog elveszni a lendleted s egybl nyomhatod a kvetkez trkkt!

- HEAVE HO: Nehzsgi szint: 8/10 Ez egy elg beteg trkk. A Heave Ho-nak sokfle elnevezse volt mr, mita nhny vvel ezeltt kitalltk. Elg modern flcs trkknek szmt, senki sem tudja igazn, hogy ki is tallta ki. Elszr Mike Michalchuk-tl lttam, 1998-ban, a US Openen. Nem szmt klnsebben nehznek, kicsit hasonlt a Backside Rodeo-ra, a trkk legnehezebb rsze taln a landols. Ha valaki meg szeretn tanulni, arra kell nagyon figyelnie, hogy elgg lkje el magt a flcs falrl, mert klnben knnyen a csvn kvl tallhatja magt. Els lps – Az elugrs Mikzben kzeltesz a falhoz, gyelj r, hogy a trdeid lazn behajltva tartsd. Mikor elugrasz, a deszkt tartsd a falon s ne rgjl ki a sarkaddal, mert ki fogsz replni a csbl. Mikzben elhagyod a csvet, fordtsd htra a fejet, a htul lv vllad krl s kezdj el fordulni a deszkd vge krl, vagyis ahol a hts lbad van. Msodik lps – A levegben Mikor elhagyod a csvet, mr fordulnod kell s ahogy fordtod htra a fejed, meg fogod ltni a csvet magad alatt. A levegben aztn lehet kicsit varilni, nem annyira kttt a trkk, itt lehet egynieskedni. Michalchuk pldul teljesen invertben nyomja, mg az olyanok mint Peter Line inkbb csigavonalban haladnak s sohasem fordulnak meg teljesen. A grab ltalban ktfle szokott lenni, Melon (az ell lv kezeddel a lbaid kztt, a deszka hts rszn), vagy Lien (az ell lv lbad eltt). Harmadik lps – Landols Az rkezsnl addhatnak problmk, br ha az elugrs tkletesen sikerlt, akkor nem lesz tl sok gond. Mint ahogy mr fentebb rtam, mindig vigyzz, hogy rgjl ki a hts lbaddal, mert kireplsz a csbl s akkor Rd mr msfle rkezsi szablyok vonatkoznak:). rkezsnl a lnyeg, hogy ha ugrs kzben folyamatosan ltod a csvet, akkor knny dolgod lesz, ha nem, akkor nehz. Ennyi.

- FRONTSIDE RODEO 720: A Rodeo Flip-et Daniel Franck tallta fel. Azta mindenki nyomatja, mert nagyon ijeszten nz ki, mikzben nem sokkal bonyolultabb, mint egy tlagos frontside spin. Azt tancsolom, hogy mieltt nekillsz a Frontside Rodeo-nak, mindenkppen gyakorold be a frontside spineket, klnben knnyen megsrlhetsz. Els lps – Induls Maradj alacsonyan, mint mindig. Fordulj oldalra, a cspd s a vllaid a farok s az orr fel mutassanak. Teli deszkval menj neki, semmikppen ne llel. Msodik lps – Az elugrs Abban a pillanatban, amikor elhagyod a kidobt, kezd el felfel hzni a deszka orrt, ez adja meg a kezd lendletet a frontside spin-hez. Ne felejtsd el a vllaid elre fel fordtani, a fejeddel egytt. Mikzben fordtod a vllaidat, a htul lvt vidd lefel, a lejt irnyba. Ez az egsz ugrs kulcsmozdulata, ha elindtod a vllad elre s egyben lefel, az tulajdonkppen magtl elidzi a Rodeo Flip-et. Ha grabet is akarsz, az indyt ajnlom, mert ez a helyes pozciba knyszert. Harmadik lps - A levegben Itt annyi a lnyeg, hogy ne kezd el tl korn a vllaid befordtst, mert akkor nem fogsz elg magasra jutni, ami pedig knnyen bukshoz vezethet. Negyedik lps – rkezs A trkk taln legnehezebb rsze az rkezs, a 720 miatt vakon fogsz rkezni, nem ltod a landolsi helyet. rekzskor prblj alacsonyan maradni s figyelj, hogy nehogy tlforogd magad. Amikor kijssz az els 540-bl s mieltt megkezded az utols 180-at prbld megnzni a helyet, ahov rkezel, gy taln kicsit knnyebb a dolog. Fontos Mint minden trkk esetn (klnsen a nehezeknl, mint amilyen ez is) prbld meg elre elkpzelni a fejedben, hogy mit is kell majd csinlnod. Ha nem tudod elkpzelni, valsznleg nem is fogod tudni majd megcsinlni. Gondold vgig az egszet lpsrl lpsre, akkor menni fog!

- STALEFISH corneren
Hogy mirt pp corneren, arra egyszer a magyarzat. Az olyan trkkknl, ahol t kell nylni a lbak mgtt, kztt, alatt, j, ha a slypontod kzelebb kerl a deszkhoz, mint az tlagos grab-eknl. Ezrt olyan ugratra lesz szksged, ami vesen felfel emelkedik, s elrugaszkodskor gymond ald dobja a deszkt. A cornerek tipikusan magasra dob elemek, de ha tallsz ms nagyon felvel ugratt, az is megfelel. Stalefish ugrsakor a cornernek az a msik hasznos tulajdonsga, hogy ehhez a trkkhz szksged lesz egy frontside shiffty-re, s az ebbl val rkezshez nem kell olyan sokat visszaforgatnod a deszkn az rkezshez. Ez remek csalsi lehetsg arra, Hogy jobban kipucstsd a trkkt, s remek fotk kszljenek. Mindjrt megrted, mirl is van sz. A j stalefish teht egy sszetett trkk, ami egy frontside shiffty-bl s magbl a stalefish grab-bl ll. A shiffty lnyege, hogy a deszkt a levegben a menetirnynak keresztbe forgatod leehtleg 90 fokkal, de ha megy tbb is, akkor az mg stlusosabb. A lnyeg, hogy mindig csak annyira forgasd ki, hogy mg idben vissza tudd hozni a menetirnyba az rkezshez. Ehhez a vllaid ellenkez irnyba lendljenek.
1. A rfutsnl gy tartsd a vllad, hogy azzal az elugrs pillanatban majd a shiffty ellen kell lendtened, teht clszer azt gymond enyhn kifel, azaz menetirnynak forgatva tartanod. Az a legjobb, ha gy tartod a vllaidat, mintha ppen sarok len kanyarodnl. Ennek ellenre ne sarok len menj r az ugratra, hanem lehetleg teli talpon, vagy enyhn lbujj len.
2. Ahogy kzeledsz az elugr ponthoz, s az ugrat vvel ritmusban nylik a lbad, mr kezdheted is backside irnyba forgatni a vllaidat, hogy a deszkdat majd frontba lendthesd. Fontos viszont, hogy ne forgasd tl gyorsan a vllaidat, s amikor ppen elhagyod az ugratt, akkor azok legyenek prhuzamosak a deszkval. A vlladnak van egy lendlete backside irnyba, s ez adja meg a lehetsgt annak, hogy a deszkt frontba kiforgasd.
3. Az elugrs utn mr csak a deszkdnak kell adnod egy kis lendletet frontside-ba, de ez nem is lesz nehz, hisz a vllad mozgsa szinte automatikusan lendti majd az ellenkez irnyba a htul lv lbadat az egyenslyban maradshoz.
4. Ha j ritmusban ugrasz egy j meredek, ves ugratn, akkor a deszka szinte magtl aldrepl, s alig kell felhznod a lbadat. Mikzben kzelted az ugrs cscspontjt, a deszka pedig kzelt hozzd s fordul kifel 90 fokot, mr nylhatsz is htra a htul lv kezeddel, hogy a kt kts kztt megfogd a backside kantnit. Ne nzz oda a grab-hez, mert pr prblkozs utn mr tudni fogod, hogy hova kell nylnod.
5. Amikor elindulsz lefel a tetpontrl, mr el is engedheted a grab-et s a deszkt, valamint a vlladat visszaforgatva kszlhetsz az rkezsre. Ha mindezt corneren csinltad, akkor az rkezshez kevesebbet kell visszaforgatnod a deszkn.

HIBALEHETSGEK


1. A vlladdal nem forgatsz elgg ellen a shiffty-nek, ezrt nem tudod visszahozni, s menetirnyban letenni a trkkt, azaz keresztben rkezel.
2. Tl sokat forgatsz vllal (vagy deszkval keveset), gy az egsz tested egy backside forgssal hagyja el az ugratt. Ezrt nagyon fontos, hogy a vllak s a deszka forgatsa tnusban legyen.
 
[Vekker]
 
[Small Chat]
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
[Szavaz Flke]
ez csak pon xd
Sztetek Fekete Melinda hlye???? :D:D:D

Igen!
Nem!
Ki az?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
[Linkek]
 
[Bannerem]

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints