**SnowDecK**
[Regelj]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Snowboard]
 
[Duma]
 
[Köv. esemény]
 

[Létszám]
Indulás: 2005-02-01
 
[Naptár]
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
[Hello]
 
Trükkök

- NOSE/TAIL ROLL: A deszka orrán vagy végén végrehajtott 180o-os (fél) fordulat. Amelyik részén a deszka forogni fog, az ahhoz közelebb lévő lábat terheljük, a másikat pedig húzzuk fel a hóról.

- BS 360: Viszonylag könnyű backside-ba forogni a 360-at, mivel indítása könnyed és érkezésnél már korán meglátod az érkezőt, és felkészülhetsz a tökéletes érkezéshez.
1. Ne izguld túl ezt a trükköt, mivel nem nehéz, és ha görcsölsz még rosszul is fog kinézni.
2. Bátran engedd rá az ugratóra, (amin már remélhetőleg azért ugrottál pár egyeneset, hogy tudd, mekkorát kell szállni a biztonságos érkezéshez) és mikor eléred az ívet, lájtosan kezdj el a válladdal befelé, azaz az ugrató felé fordulni és súlyodat tedd a lábujj élre.
3. Mikor az ív végénél vagy poppolj el, és indítsd el a forgást akkora impulzussal, amekkorával szükséges (nagy ugratónál kevesebbel, kisebbnél többel).
4. A lényeg, hogy a fejed viszi a forgást, úgyhogy fontos merre nézel. Szóval miután elnéztél a vállad felett, törekedj arra, hogy mielőbb megpillantsd az érkezőt.
5. Ha a levegőben vagy már, légy kompakt, alsó- és felsőtested ne éljen külön életet, együtt forogjanak.
6. Grebbeld a dekket! A legszebb szerintem az indy, tail és nose. De ott fogod, ahol jól esik!
7. Érkezd be a trükköt, majd ha nagyon megy, tanuld meg switch-ben is.

- FS LIPSIDE TO FAKIE:

1. Előfeltételek:

Néhány dolog, amit vágnod kell, hogy elkezd gyakorolni a fs lipslide-ot!
Ollie
Frontside 180 ollie
Frontside 50-50
Backside boardslide

2. A sebesség:

A lipslide-okhoz kicsit gyorsabban kell haladni, mint pl. egy boardslide-hoz, mivel a hátsó lábunk kerül a korlát fölé és ez magasabb ollie-t igényel. Természetesen arra is vigyázz, nehogy túlságosan magasról érkezz a korlátra, mert úgy nehezebb megtartani az egyensúlyt.

3. A felugrás:

A bal oldaláról közelítsd meg a korlátot (regular), úgy, mintha fs 50-50-t akarnál csúszni, csak éppen a korlátra egy fs 90-nel kell ráérkezned. Figyelj arra, hogy a tail nehogy beakadjon.

4. A csúszás:

Ha tudsz bs boardslide-ot vagy fs tailslide-ot, akkor az egyensúllyal nem lehet gond. Törekedj arra, hogy a lap úgy érjen a korláthoz, hogy mindkét éle egyenlő terhelést kapjon, és végig a korlát fölött maradj rogyasztott térddel. Kisebb felugrási pontatlanságokat oldalirányban úgy tudsz korrigálni, hogy jobban dőlsz a tail-re vagy a nose-ra...

5. A leszedés:

A legkönnyebb, amikor továbbfordítod fakie-be, hiszen ehhez elég, ha végig merőlegesen tartod a testedet a korlátra, és a végén szimplán továbbszeded a deszkád és switchben csúszol tovább.

- OLLIE: Az Elugrás egy nagyon fontos alap elem, a későbbi komolyabb figurák „kistestvére”. Ez egy gördeszkás kifejezés és trükk, aki deszkás múlttal rendelkezik annak ez nem okozhat gondot. A gyakorláshoz enyhe nem meredek lejtőt válasszunk. Lapon csúszva kezdjük meg a kivitelezést, súlypont középen, a térdek behajlítva. Kellő lendület után dőlj hátra és emeld föl az elülső lábad, miután a deszkád orra már a levegőbe került rugaszkodj el a hátsó lábaddal is a hóról. Amint a deszka felpattan rántsd fel a lapot és tartsd vízszintesen és húzd össze magad. Ha fél másodpercekre is de már kezded meghódítani a levegőt. A Leérkezés - kinyújtott térdekkel közelíts a hóhoz és a térdeiddel tompíts a leérkezés energiáin. Mindig a deszka hátsó része érjen először le aztán pedig az egész lap. A landolás mindig a deszka lapján történjen. Egyébként bukás a vége.

- 180° (pörgés): Laza hajlított térdekkel közepes tempoban közelits az ugratóhoz. A elülső kezedet és felső testedet forgatsd el a levegőben végzett pörgésnek ellentétesen még a ráfutás előtt. Az ugrató elrugaszkodási pontjáról a deszka éléről ugorj el. A pörgés megkezdéséhez vissza kell forgatnod a kezed és a felső tested amit a lábad követni fog. Miután megfordultál teljesen kezdheted ellenkező irányban a landolást. A lapjára érkezz kinyújtott lábbakkal, a térdeid behajlitásával tudod tompitani az érkezés erejét. Ne feledd elöször a deszka hátulja fogjon havat.

- FRONTSIDE 540: Frontside 540 Nehézségi szint: 7/10 A félcsőben végrehajtott forgások kicsit különböznek az olyanoktól, amelyeket kidobó segítségével hajtasz végre. Ha kidobóról nyomatsz egy 360-ast például, az úgy néz ki, hogy elugrasz, elindulsz előre a levegőben, fordulsz háromszázhatvan fokot, aztán arccal előre landolsz. A félcsőben ez teljesen máshogy néz ki. Ha 360-at fordulsz a félcsőben, akkor switchbe érkezel, vagyis pont ellentétesen, mint amilyen az alapállásod. Ha 540-et csinálsz, akkor nem változik az állásod. A félcsőben egyaránt lehet frontside és backside forgásokat is csinálni és az sem igazán számít, hogy a frontside, vagy a backside falról nyomod az ugrást. Ha Frontside 360-ast csinálsz a frontside falról (vagyis arról, amelyik felé rendes alapállásban – tehát nem switchben – közelítesz), az nem valami stílusos. Általában akkor van csak szükség rá, ha a másik falra switchben akarsz felmenni. A félcsőben végrehajtott Frontside 540 tulajdonképpen a kidobó segítségével végrehajtott Frontside 360-nak felel meg. Ez a trükk tulajdonképpen a félcsőben való pörgés egyik alappillére, amit mindenképpen rendesen meg kell tanulnod, mielőtt bonyolultabb forgásoknak esel neki.

- MC TWIST: A McTwist-et a snowboard legenda, Mike McGill találta ki, még az 1980-as években. Nem tartott sokáig, mire a félcsőben nyomuló boarderek rájöttek, mekkora trükk ez és kezdték átvenni. A továbbfejlesztéssel és tökéletesítéssel valószínűleg Terje Haakonsen jutott a legtovább, bár Trevor Andrew sincs sokkal lemaradva mögötte. Elméletileg a McTwist nem más, mint egy Backside 540 invert, a backside falon végrehajtva. A valóságba azonban általában olyan az egész, mint egy Forward Flip, 180-as fordulattal és grabbel. Ez a trükk valószínűleg a legkönnyebb az olyan invert típusúak közül, amelyeket félcsőben meg tudsz majd csinálni. A legtöbb nehézséget az okozza, hogy a szokásosnál nagyobbat kell ugranod, hogy legyen időd végigvinni a dolgot. Mielőtt megpróbálod ezt a trükköt, gyakorolj sok backside ugrást, mert ennél valóban nagyot kell ugranod ahhoz, hogy az összes szükséges mozdulatot el tudd végezni, amíg a levegőben vagy. Első lépés – Az elugrás Közelítsd meg a backside falat (vagyis azt, amelyik felé switchben mész), közben lazán hajlítsd be a térdeidet. A vállaid előre nézzenek, így erőteljesebben tudsz majd fordulni, mikor elhagyod a csövet. Mikor elugrasz, az elől lévő kezed indítsd meg orrirányba, a fejedet pedig fordítsd a farok irányába (addig, amíg a farok a látóteredbe kerül). Mindeközben pedig kezdj el előre felé dőlni, abban a pillanatban, ahogyan a lábaiddal kitolod magad a csőből. Második lépés – A levegőben Mikor elhagyod a csövet, már előre felé kell forognod, mintha front flipet csinálnál, közben pedig jó, ha már elindítod az 540-es forgást. Ha grabet is szeretnél, akkor a legkönnyebb a mute grab (elől lévő kéz az deszka elejére), mert ettől a megfelelő irányba fogsz fordulni. A grabet annyi ideig tartsd, ameddig csak lehet. Második lépés – Érkezés Egy McTwistből megérkezni nem túl bonyolult. Bár nem látod hosszú ideig az érkezési helyet, nem valószínű, hogy tovább fogsz menni, mint kellene. Az egyik legfontosabb dolog a landolásnál, hogy próbálj meg minél magasabban földet (illetve csövet) érni, így nem fog elveszni a lendületed és egyből nyomhatod a következő trükköt!

- HEAVE HO: Nehézségi szint: 8/10 Ez egy elég beteg trükk. A Heave Ho-nak sokféle elnevezése volt már, mióta néhány évvel ezelőtt kitalálták. Elég modern félcső trükknek számít, senki sem tudja igazán, hogy ki is találta ki. Először Mike Michalchuk-tól láttam, 1998-ban, a US Openen. Nem számít különösebben nehéznek, kicsit hasonlít a Backside Rodeo-ra, a trükk legnehezebb része talán a landolás. Ha valaki meg szeretné tanulni, arra kell nagyon figyelnie, hogy eléggé lökje el magát a félcső faláról, mert különben könnyen a csövön kívül találhatja magát. Első lépés – Az elugrás Miközben közelítesz a falhoz, ügyelj rá, hogy a térdeid lazán behajlítva tartsd. Mikor elugrasz, a deszkát tartsd a falon és ne rúgjál ki a sarkaddal, mert ki fogsz repülni a csőből. Miközben elhagyod a csövet, fordítsd hátra a fejet, a hátul lévő vállad körül és kezdj el fordulni a deszkád vége körül, vagyis ahol a hátsó lábad van. Második lépés – A levegőben Mikor elhagyod a csövet, már fordulnod kell és ahogy fordítod hátra a fejed, meg fogod látni a csövet magad alatt. A levegőben aztán lehet kicsit variálni, nem annyira kötött a trükk, itt lehet egyénieskedni. Michalchuk például teljesen invertben nyomja, míg az olyanok mint Peter Line inkább csigavonalban haladnak és sohasem fordulnak meg teljesen. A grab általában kétféle szokott lenni, Melon (az elől lévő kezeddel a lábaid között, a deszka hátsó részén), vagy Lien (az elől lévő lábad előtt). Harmadik lépés – Landolás Az érkezésnél adódhatnak problémák, bár ha az elugrás tökéletesen sikerült, akkor nem lesz túl sok gond. Mint ahogy már fentebb írtam, mindig vigyázz, hogy rúgjál ki a hátsó lábaddal, mert kirepülsz a csőből és akkor Rád már másféle érkezési szabályok vonatkoznak:). Érkezésnél a lényeg, hogy ha ugrás közben folyamatosan látod a csövet, akkor könnyű dolgod lesz, ha nem, akkor nehéz. Ennyi.

- FRONTSIDE RODEO 720: A Rodeo Flip-et Daniel Franck találta fel. Azóta mindenki nyomatja, mert nagyon ijesztően néz ki, miközben nem sokkal bonyolultabb, mint egy átlagos frontside spin. Azt tanácsolom, hogy mielőtt nekiállsz a Frontside Rodeo-nak, mindenképpen gyakorold be a frontside spineket, különben könnyen megsérülhetsz. Első lépés – Indulás Maradj alacsonyan, mint mindig. Fordulj oldalra, a csípőd és a vállaid a farok és az orr felé mutassanak. Teli deszkával menj neki, semmiképpen ne éllel. Második lépés – Az elugrás Abban a pillanatban, amikor elhagyod a kidobót, kezd el felfelé húzni a deszka orrát, ez adja meg a kezdő lendületet a frontside spin-hez. Ne felejtsd el a vállaid előre felé fordítani, a fejeddel együtt. Miközben fordítod a vállaidat, a hátul lévőt vidd lefelé, a lejtő irányába. Ez az egész ugrás kulcsmozdulata, ha elindítod a vállad előre és egyben lefelé, az tulajdonképpen magától előidézi a Rodeo Flip-et. Ha grabet is akarsz, az indyt ajánlom, mert ez a helyes pozícióba kényszerít. Harmadik lépés - A levegőben Itt annyi a lényeg, hogy ne kezd el túl korán a vállaid befordítását, mert akkor nem fogsz elég magasra jutni, ami pedig könnyen bukáshoz vezethet. Negyedik lépés – Érkezés A trükk talán legnehezebb része az érkezés, a 720 miatt vakon fogsz érkezni, nem látod a landolási helyet. Érekézéskor próbálj alacsonyan maradni és figyelj, hogy nehogy túlforogd magad. Amikor kijössz az első 540-ből és mielőtt megkezded az utolsó 180-at próbáld megnézni a helyet, ahová érkezel, így talán kicsit könnyebb a dolog. Fontos Mint minden trükk esetén (különösen a nehezeknél, mint amilyen ez is) próbáld meg előre elképzelni a fejedben, hogy mit is kell majd csinálnod. Ha nem tudod elképzelni, valószínűleg nem is fogod tudni majd megcsinálni. Gondold végig az egészet lépésről lépésre, akkor menni fog!

- STALEFISH corneren
Hogy miért épp corneren, arra egyszerű a magyarázat. Az olyan trükköknél, ahol át kell nyúlni a lábak mögött, között, alatt, jó, ha a súlypontod közelebb kerül a deszkához, mint az átlagos grab-eknél. Ezért olyan ugratóra lesz szükséged, ami ívesen felfelé emelkedik, és elrugaszkodáskor úgymond alád dobja a deszkát. A cornerek tipikusan magasra dobó elemek, de ha találsz más nagyon felívelő ugratót, az is megfelel. Stalefish ugrásakor a cornernek az a másik hasznos tulajdonsága, hogy ehhez a trükkhöz szükséged lesz egy frontside shiffty-re, és az ebből való érkezéshez nem kell olyan sokat visszaforgatnod a deszkán az érkezéshez. Ez remek csalási lehetőség arra, Hogy jobban kipucsítsd a trükköt, és remek fotók készüljenek. Mindjárt megérted, miről is van szó. A jó stalefish tehát egy összetett trükk, ami egy frontside shiffty-ből és magából a stalefish grab-ből áll. A shiffty lényege, hogy a deszkát a levegőben a menetiránynak keresztbe forgatod leehtőleg 90 fokkal, de ha megy több is, akkor az még stílusosabb. A lényeg, hogy mindig csak annyira forgasd ki, hogy még időben vissza tudd hozni a menetirányba az érkezéshez. Ehhez a vállaid ellenkező irányba lendüljenek.
1. A ráfutásnál úgy tartsd a vállad, hogy azzal az elugrás pillanatában majd a shiffty ellen kell lendítened, tehát célszerű azt úgymond enyhén kifelé, azaz menetiránynak forgatva tartanod. Az a legjobb, ha úgy tartod a vállaidat, mintha éppen sarok élen kanyarodnál. Ennek ellenére ne sarok élen menj rá az ugratóra, hanem lehetőleg teli talpon, vagy enyhén lábujj élen.
2. Ahogy közeledsz az elugró ponthoz, és az ugrató ívével ritmusban nyúlik a lábad, már kezdheted is backside irányba forgatni a vállaidat, hogy a deszkádat majd frontba lendíthesd. Fontos viszont, hogy ne forgasd túl gyorsan a vállaidat, és amikor éppen elhagyod az ugratót, akkor azok legyenek párhuzamosak a deszkával. A válladnak van egy lendülete backside irányba, és ez adja meg a lehetőségét annak, hogy a deszkát frontba kiforgasd.
3. Az elugrás után már csak a deszkádnak kell adnod egy kis lendületet frontside-ba, de ez nem is lesz nehéz, hisz a vállad mozgása szinte automatikusan lendíti majd az ellenkező irányba a hátul lévő lábadat az egyensúlyban maradáshoz.
4. Ha jó ritmusban ugrasz egy jó meredek, íves ugratón, akkor a deszka szinte magától aládrepül, és alig kell felhúznod a lábadat. Miközben közelíted az ugrás csúcspontját, a deszka pedig közelít hozzád és fordul kifelé 90 fokot, már nyúlhatsz is hátra a hátul lévő kezeddel, hogy a két kötés között megfogd a backside kantnit. Ne nézz oda a grab-hez, mert pár próbálkozás után már tudni fogod, hogy hova kell nyúlnod.
5. Amikor elindulsz lefelé a tetőpontról, már el is engedheted a grab-et és a deszkát, valamint a válladat visszaforgatva készülhetsz az érkezésre. Ha mindezt corneren csináltad, akkor az érkezéshez kevesebbet kell visszaforgatnod a deszkán.

HIBALEHETŐSÉGEK


1. A válladdal nem forgatsz eléggé ellen a shiffty-nek, ezért nem tudod visszahozni, és menetirányban letenni a trükköt, azaz keresztben érkezel.
2. Túl sokat forgatsz vállal (vagy deszkával keveset), így az egész tested egy backside forgással hagyja el az ugratót. Ezért nagyon fontos, hogy a vállak és a deszka forgatása tónusban legyen.
 
[Vekker]
 
[Small Chat]
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
[Szavazó Fülke]
ez csak poén xd
Sztetek Fekete Melinda hülye???? :D:D:D

Igen!
Nem!
Ki az?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
[Linkek]
 
[Bannerem]

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?